maandag 1 maart 2010

Mijn eerste stappen in Heavy Rain


Ik heb met de kortingbonnen van The Insiders het spel Heavy Rain gekocht bij GameMania (was gelukkig nog niet uitverkocht) en heb ondertussen het spel al een paar uur kunnen uittesten. Hier een voorlopige review van de eerste uren :

1. De installatie duurt lang, maar wordt gelukkig een beetje verzacht door de grappige tutorial om zelf een origami vogeltje te maken. Bij de BluRay zat trouwens een stukje papier dat hiervoor dient. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet de beste origami-kunstenaar ben van Belgiƫ, en mijn vogeltje heeft precies een mank vleugeltje. Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik me niet verveeld heb tijdens de installatie.

2. Het spel begint niet als een spel, maar als een film. Als je trouwens naar de poster kijkt, zie je dat er bovenaan de namen staan van de vier hoofdpersonages : Scott Shelby, Madison Paige, Norman Jayden en Ethan Mars. Je wordt er eigenlijk recht ingegooid, vanaf het begin. Heel knap.

3. De eerste scene is een zogenaamde proloog, en toont een luie Ethan Mars die wat ligt te slapen op een mooie dag. Dit is ook de tutorial, dus kan je heel wat uitproberen en de controls leren. Driewerf helaas: in de douche slaagde ik er niet in om Ethan te laten omdraaien...maar zijn kontje mag er in elk geval al zijn :)
Ik las dat sommige gamers vonden dat het begin traag was, maar dat hangt alleen maar van jezelf af. Als je met de kids in de tuin wil spelen, dan duurt de proloog natuurlijk langer dan als je de verjaardag van je jongste spruit niet belangrijk vindt. Ik vond het juist leuk dat je van alles kon uitproberen, zoals jongleren met een bal of een tekening maken.

4. De controls zijn ronduit schitterend. Ik moet soms meewarig kijken als mijn ventje Killzone2 speelt en gewoon de hele tijd op 1 knop zit te duwen. Hier moet je je verstand gebruiken, en dat is het soort games dat mij beter ligt dan oorlogsspelletjes.

Later meer, maar voor mij kan deze game niet meer stuk.

-- madurai --

Geen opmerkingen:

Een reactie posten