woensdag 3 maart 2010

Heavy Rain getest door een Powergamer

Gisteren heb ik mijn Heavy Rain game naar Damien meegenomen, een Powergamer van het eerste uur die alle consoles heeft. Hij kende de vorige spelletjes van Quantic Dream (o.a. Fahrenheit) en stond eerlijk gezeg nogal sceptisch tegenover de hoge cijfers die Heavy Rain kreeg. Hier zijn reactie :

"Ik speel alles waar ik mijn handen op kan leggen, maar FPS spelletjes zijn toch eerder mijn ding dan adventures. Meestal is dat maar een saaie bedoeling waar je elke centimeter van het scherm moet onderzoeken om uiteindelijk een object te vinden waar je helemaal niet mee weet wat je ermee moet aanvangen. Toen Claudia dus met haar exemplaar van Heavy Rain afkwam, dacht ik dat het weer hetzelfde zou zijn. Ook het feit dat de graphics er zo goed uitzagen, deed mij twijfelen. Misschien waren het alleen maar de tussenscènes die mooi waren, en liet de gameplay te wensen over. Of draaide alles veel te traag.

Wel, ik moet zeggen dat ik mijn sceptiscisme heb moeten laten varen. Het is nog altijd niet mijn favoriet soort spelletjes, maar de vaart zit er wel in (behalve het begin, daar moest ik even doorbuiten) en het speelt heel vernieuwend en toch erg vertrouwd. En wat een mooie vrouw is die Madison...ik hoorde dat er een striptease scene in zit, dus zal die 2 euro korting bon van pas komen."

Ik geef de game 9/10 voor vernieuwing, 10/10 voor graphics en 8/10 voor entertainment."

1 opmerking:

  1. Ik heb ook de demo gespeelt,voor de insiders.10 keer, en iedere keer andere beslissingen genomen. En ik moet zeggen Heavy Rain is geen game zoals andere games maar een geweldige ervaring met een bak sfeer een vet verhaal en ubervette grafix. Een absolute musthave en Sony en QD hebben tenminste het lef gehad om niet de veilige weg te hebben gekozen om de zoveelste shooter uit te brengen maar nieuwe paden in gaming op te zoeken.

    wimmb

    BeantwoordenVerwijderen