dinsdag 16 maart 2010

Heavy Rain door de ogen van een Fanboy

Ik geef het eerlijk toe, ik ben een fanboy. Een PS3 fanboy, wel te verstaan. Alles wat met Playstation te maken heeft interesseert me. Ik heb een PSP, een hele reeks games en speel ook echt alles. Van Buzz tot Singstar, van Rockband tot Mass Effect 2 en nog veel veel meer. Frank (Thorgal hier) heeft me een kortingbon gegeven voor Heavy Rain en hoewel ik al van plan was om deze game te kopen, is het toch altijd aangenaam als je er dan minder voor moet betalen.

Ik moet eerlijk zeggen: de makers van Heavy Rain kunnen in mijn ogen weinig mis doen. Ik ben dus niet helemaal objectief. Ik was een grote fan van Fahrenheit en ik herinner me nog dat ik op de Dreamcast "Omikron: The Nomad Soul" speelde. En net zoals in dat spel, krijg je hier ook de mogelijkheid om letterlijk in de huid te kruipen van verschillende personages.

Ik had direct mijn favoriet personage als gevonden : Norman Jayden. Deze supercoole FBI agent heeft een arsenaal aan gadgets dat me echt wel kon bekoren.

Over het spel kan ik echt niets slecht zeggen, behalve dat het te kort is. Dat is mijn enige kritiek. Al de rest is puur hemels: de acteurs, de film, de muziek, de gameplay, de betrokkenheid bij de personages, de moeilijke keuzes die je moet maken...echt een meesterwerk. Ik geef de game dan ook 10/10.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten