donderdag 11 maart 2010

Insiders geven Feeback!


Beste Insiders, ik heb dit weblog speciaal voor jullie opgestart, zodat we hier met z'n allen konden praten over Heavy Rain, de nieuwste hype in gamesland. Iedereen vroeg zich af of een 'interactieve & cinematografische' game wel een toekomst had.

Enkele Insiders hebben zich aangemeld om mee te schrijven op dit blog, en anderen hebben tips en suggesties ingestuurd. Nu is het aan jullie! Wat vonden jullie van het spel? 1200 Insiders werden geselecteerd om de demo te testen. Hier is jullie feedback!

Help ons en geef een antwoord op de onderstaande vragen. Wees eerlijk en schrijf je gevoelens op.

Insiders Enquête

1. Heb je de demo gedownload ?
2. Heb je het spel gekocht ?
3. Heb je de kortingbonnen uitgedeeld?
4. Welke score geef je het spel/demo (maximum 10 punten)
5. Wat vond je goed aan het spel?
6. Wat kan nog verbeterd worden?
7. Zal je het spel aanraden bij vrienden?
8. Wat vond je van de Insiders Campagne?
9. Welke PS3 spelletjes speel je het liefst?


Dank je wel voor jullie reactie!

10 opmerkingen:

  1. Insider carina schrijft:

    1. ja, ik had de demo al gedownload vooraleer ik de envelop had gekregen
    2. nee, nog niet
    3. ja, aan mijn neefje
    4. demo : 8/10
    5. de grafische omgeving, de vernieuwende controles
    6. de prijs is nogal hoog
    7. ja waarschijnlijk wel
    8. ik had meer verwacht aan gagdets
    9. Singstar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1. ja, leuke demo en goed om het eerst te proberen
    2. nog niet, ik twijfel nog
    3. eentje aan een collega, ik heb er nog één
    4. demo geef ik 8/10
    5. de interactie met je personages
    6. prijs en naar ik verneem ook de lengte (die is naar de korte kant)
    7. ik denk het wel
    8. leuke campagne. kan je de extra code ook gebruiken als je de game niet gekocht hebt?
    9. shooters (halo/bad company/call of duty)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Insiders Enquête

    1. Heb je de demo gedownload ?
    NEE NIET NODIG
    2. Heb je het spel gekocht ?
    NEE GELEEND VAN MIJN NEEF
    3. Heb je de kortingbonnen uitgedeeld?
    JA DAT WEL :)
    4. Welke score geef je het spel/demo (maximum 10 punten)
    8
    5. Wat vond je goed aan het spel?
    BEELDKWALITEIT, GELUIDEN, VERHAAL, OPZET, VERSCHILLENDE VERHAALLIJNEN
    6. Wat kan nog verbeterd worden?
    ANDERE TALEN ZODAT HET NOG VAKER GESPEELD KAN WORDEN
    7. Zal je het spel aanraden bij vrienden?
    ALLANG GEDAAN NATUURLIJK!!!
    8. Wat vond je van de Insiders Campagne?
    GENIAAL, HEEL ANDERS DAN ANDERE PRODUKTEN, GOEIE REKLAME BLIJFT ZO NIET UIT.
    9. Welke PS3 spelletjes speel je het liefst?
    ROLLENSPELLEN, AKTIE, RACEN, VERHALEN ZOALS MET HEAVY RAIN

    BeantwoordenVerwijderen
  4. insider: thorgal67

    1. ja
    2. ja
    3. ja
    4. 9 op 10
    5. Muziek, grafische kwaliteiten, verhaal, interactie
    6. Prijs, mocht ietsje langer zijn
    7. Zeker, ik ben duchtig aan het Wommen
    8. Goed maar iets beter communicatie zou goed zijn
    9. Uncharted 1, Fallout

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 1. Heb je de demo gedownload ? JA
    2. Heb je het spel gekocht ? JA (dankzij een korting bon)
    3. Heb je de kortingbonnen uitgedeeld? JA
    4. Welke score geef je het spel/demo (maximum 10 punten) 8,5/10
    5. Wat vond je goed aan het spel? personages, verhaal, spanning, muziek, controls
    6. Wat kan nog verbeterd worden? Prijs, enkele bugs
    7. Zal je het spel aanraden bij vrienden? Zeker
    8. Wat vond je van de Insiders Campagne? Ok, maar had toch iets meer verwacht
    9. Welke PS3 spelletjes speel je het liefst? FPS, God of War, Assassin's Creed 2

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 1. Heb je de demo gedownload ? - JA
    2. Heb je het spel gekocht ? - JA
    3. Heb je de kortingbonnen uitgedeeld? - JA
    4. Welke score geef je het spel/demo (maximum 10 punten) - 9
    5. Wat vond je goed aan het spel?
    - sfeervol, spannend en vernieuwd
    6. Wat kan nog verbeterd worden?
    - nog meer vrijheden en betere loopesturing
    7. Zal je het spel aanraden bij vrienden?
    - zeker
    8. Wat vond je van de Insiders Campagne?
    - erg goed
    9. Welke PS3 spelletjes speel je het liefst?
    - Killzone3, uncharted 2, lego

    mboekhout

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoals beloofd volgt hieronder mijn reactie.
    1. Heb je de demo gedownload ? Nee mijn vriend had het spel al gereserveerd bij Game Mania en we hebben gewacht tot het uit was
    2. Heb je het spel gekocht ? Jeps, zoals je al bij vraag 1 kon lezen
    3. Heb je de kortingbonnen uitgedeeld? Nog niet, want de maten van mijn vriend hadden het spel al gekocht voor ik de bonnen toegestuurd kreeg. Maar iedereen die er eentje wil kan dus bij mij terecht.
    4. Welke score geef je het spel/demo (maximum 10 punten). We hebben het nog niet volledig uitgespeeld, maar voorlopig geef ik het toch een goede 8.5 op10 hoor. Als het verdere verloop ons nog bevalt, wordt dat zeker 9 of meer.
    5. Wat vond je goed aan het spel? De opzwepende muziek, graphics, het feit dat je precies naar een film aan het kijken bent
    6. Wat kan nog verbeterd worden? Als ik de gedachten van een personage oproepen kon ik soms niet goed zien welke knopje bij welke gedachte hoorde.
    7. Zal je het spel aanraden bij vrienden? Tuurlijk, doen wij altijd bij goede spellen.
    8. Wat vond je van de Insiders Campagne? Voor herhaling vatbaar! Ons mogen ze voor zo’n campagne altijd uitnodigen.
    9. Welke PS3 spelletjes speel je het liefst? Ik speel liever op pc, maar mijn vriend antwoordde: God of War III, GTA IV, Assassins creed II,Final Fantasy XIII, Battlefield: Bad Company 2, Fifa 2010 en natuurlijk ook Heavy Rain

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank voor je reactie bij mijn vragenlijst, hier is mijn reactie voor jou.

    1. Heb je de demo gedownload? Ja ik heb de demo uit de nederlandse en de amerikaanse store gedownload. Er zat geen verschil in.

    2. Heb je het spel gekocht? Ja ik heb het spel gekocht

    3. Heb je de kortingbonnen uitgedeeld? De kortingsbonnen heb ik aan de bovenbuurvrouw gegeven.

    4. Welke score geef je het spel/demo (maximum 10 punten) Ik geef het spel een 8.

    5. Wat vond je goed aan het spel? De muziek, de beelden en het verhaal vind ik heel goed gemaakt. Soms vergeet ik gewoon dat ik zelf aktie moet ondernemen.

    6. Wat kan nog verbeterd worden? Het lopen mag van mij verbeterd worden en dan met name in de kleine ruimtes loop je gauw heen en weer.

    7. Zal je het spel aanraden bij vrienden? Jazeker het is zo'n gaaf spel. Ik laat ze meestal een klein stukje bij mij spelen en hoop ze zo extra enthosiast te maken.

    8. Wat vond je van de Insiders Campagne? Ik vind iedere insider campagne leuk om mee te doen, maar deze was makkelijke omdat ik alles online mocht plaatsen. Ik ben nooit zo heel goed in rapportjes schrijven.

    9. Welke PS3 spelletjes speel je het liefst? Ik speel zelf vaak Resistance 1 en 2, GTA IV, Assasins Creed 1 en Uncharted 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 1. ja
    2. nog niet
    3. nog niet
    4. 9
    5. Het is spannend. Ik heb de demo in 1 keer uitgespeeld en was enorm spijtig dat het "maar dat" was. Ik heb echt zin om het spel te kopen, maar vindt het behoorlijk duur. Nog een beetje sparen...
    6. Het spel liep op een bepaald moment vast. De ps moest uitgezet worden en het spel opnieuw opgestart worden.
    7. Zeker en vast!!
    8. Leuk, het smaakt naar meer!
    9. Ik speel vooral Fifa en Need for speed. En de partyspellen Buzz en Singstar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn review na het spelen van de demo:


    Na een sober maar duidelijk menu kan je van start gaan. De gameplay wordt tijdens de eerste opdracht goed weergegeven en uitgelegd. Deze is niet overdreven moeilijk, maar vergt de eerste keer wel enkele oefening.

    Door onder meer een astma-aanval komt er wel wat actie in het spel.

    Het antwoorden op vragen dient wel vlug te gebeuren. Als je zoals wij beschikken over een TV met een niet overdreven hoge resolutie is het moeilijk om alle tekst te lezen. Dit in combinatie met de korte tijd dat de antwoorden zichtbaar zijn geeft wel een beetje een probleem. Gelukkig hebben de personages een onnatuurlijke dosis geduld waardoor je toch kan antwoorden zonder dat dit het spel beïnvloed.

    Je hebt dikwijls de keuze om verschillende zaken te vragen en te doen. Het eindresultaat zal, waarschijnlijk, in veel gevallen wel hetzelfde zijn. Vermits de geteste versie maar een demo is heb ik er geen idee van in welke mate de antwoorden of vragen een invloed hebben op het verdere verloop van het spel.

    Leuk is ook dat je met verschillende personages speelt. Ik zou veronderstellen dat alles na een tijdje samenkomt en mooi in elkaar past. Het personage van de FBI mist wel enige achtergrond. Je weet niet wat hij juist doet en wat voor bril hij heeft. De bril is wel een mooie oplossing om niet eindeloos hoeven rond te lopen en te zoeken. Hierdoor blijft het spel vlot vooruit gaan en komt je (voorlopig) niet op punten waar je een half uur moet zoeken. Minpunt dat er zelfs in de demoversie al een bug zit waardoor je de console moet herstarten om alles te hertstellen. Het spel zier er wel mooi uit en speelt vlot.

    BeantwoordenVerwijderen